marți, 12 iulie 2011

Despre rugaciune cu Efrem Filotheitul

        Odata, pe cand ma rugam cu metania afara impreuna cu Staretul, iar el imi povestea expreientele dobandite de la parintii batrani pe care ii ingrijise si imi dadea invataturi despre rugaciune, intreg locul a inceput sa miroase a trandafiri si a crini, desi in jurul nostru nu erau decat niste arbusti. Atunci am inceput sa trag cu putere aer in piept, dar Staretul, vazand ce fac, m-a intrebat:
       - De ce faci asa?
      - Gheronda, miroase a crini si a trandafiri.
      - Bre mascariciule, ia du-te putin mai departe ! Mergi la usa mea !
Am mers la usa Staretului si am inceput sa adulmec. Chilia sa raspandea atat de multa mireasma, incat si barba si hainele mele s-au umplut de acea aroma cereasca.
      - De la rugaciune este, mascariciule!, imi spuse Staretul. Nu pricepi? Mireasma este Numele lui Hristos.
Se vede ca avusese o rugaciune puternica in acea noapte. Simteam mireasma rugaciunii sale adapand toate cele din jur. Nu numai simturile mele exterioare, dar si launtrul meu era patruns in intregime de acea mireasma. De multe ori si ceilalti frati ai mei, cand mergeau la chilia Staretului dupa priveghere ca sa-si spuna gandurile lor si sa auda cuvant de folos, simteau si ei aceeasi mireasma.
In fiecare noapte chiliuta Staretului devenea un „rug arzator”, iar atunci cand intram in ea, ma intrebam: „Oare, ce se petrece in acest suflet, in inima acestui Cuvios?”.
      Ca sa intelegem si noi ce se petrecea in inima acestui Sfant contemporan, trebuie sa gustam si sa simtim ca Rugaciunea se rosteste de la sine in inima noastra, pentru un timp mai scurt sau mai lung. Sa vedem si sa simtim prin rugaciune cum este Dumnezeu, cata frumusete are, care sunt dumnezeiestile Lui insusiri. Sa simtim in chip mai presus de fire si totoodata tainic prezenta Sa, existenta Sa, felul cum tine intreaga faptura, cum Se afla in zidire si in afara ei, iar in inima omului INTREG prin energiile sale. Si sa simtim felul cum Dumnezeu Cel in Treime ia mintea si o povatuieste la cunoasterea tainelor Sale negraite, invrednicind-o de descoperiri nepatrunse (...)

Arhim Efrem Filotheitul- STARETUL MEU IOSIF ISIHASTUL (fragment)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Persoane interesate