vineri, 14 octombrie 2011

De ce iubesc ortodoxia

Pentru ca sunt fericita cand vad copiii alergand veseli sa primeasca Sfanta Impartasanie. Pentru ca ma simt coplesita atunci cand obosita, dupa o zi de calatorie, ajung pelerin intr-o manastire de munte unde izvoarele susura, brazii stau mandri si semeti, iar monahii sau monahiile pastreaza sub cheia surasului tainele rugaciunilor.
Pentru ca este atata lumina-n ea. Pentru ca nu m-as plictisi niciodata sa privesc candela ce arde dinaintea icoanei in puterea noptii sau lumanarile aprinse pentru vii si morti.
 Pentru ca iubesc speranta vietii ce va sa vie licarind in ochii batranilor nostri a caror maini miros frumos a placinte, gutui, mere si cozonac.
 Pentru ca orice mica stea poate deveni mare in panteonul sfintilor nostri. Pentru ca sfintii arhangheli sunt la mare cinste asezati.
 Pentru ca e singura care imi daruieste desavarsita dragostea Maicii Domnului.
Pentru ca m-a imbracat pe mine si pe cei dragi mie in haina sfantului Botez, haina cu care nadajduiesc sa mor vietii acesteia. Pentru ca stiu ca nu voi muri niciodata, indiferent de ce s-ar intampla. Pentru ca exista rau si bun, Rai si Iad, pentru ca exista atata viata in ea.
Pentru ca atunci cand merg la Sfanta Liturghie ma incarc de toate cele bune si de folos.
Pentru ca sfintenia in ortodoxie are miros de tamaie si mir si gust de Sfanta Impartasanie si aghiazma.
Pentru ca-mi picteaza Cerul vietii in culorile smereniei, evlaviei si ale sfinteniei si am unde privi ca sa le invat si am de la cine sa invat toate acestea.
Pentru ca-mi spala pacatele mele pe care le ia pe umerii ei, ca sa puna cuvant bun inaintea Celui Bun pentru mine, nevrednica, ocrotindu-ma ca o closca pe puii ei.
Pentru ca iubesc sunetul clopotelor si zgomotul de toaca ce anunta orele de rugaciune care ne vor uni intr-un popor imbracat in aceeasi uimitoare haina a credintei.
Pentru ca atunci cand alerg plangand la Domnul si suspin inaintea icoanei Sale, El ma aude si ma asculta.
Pentru ca darurile Sale nu mi le da pe termen limitat sau in functie de virtuti pe care nu le am si nu le voi avea niciodata. Ci le da dupa mare mila si ingaduinta Sa.
Pentru ca stie sa ceara si cere totul, daruind totul, amplificat printr-o lupa enorma a sfinteniei.
Pentru ca atunci cand mi-e mai greu sufera impreuna cu mine si se roaga impreuna cu mine. Pentru ca atunci cand rad, rade cu mine si ma imbratiseaza ca un parinte.
Pentru ca nu sunt niciodata singura de vreme ce nu ma pot mantui singura ci numai prin oameni si impreuna cu ei.
Pentru ca nu sunt eu centrul universului si nu pune pe mine corvezi de nepurtat, ci cu ingaduinta imi spune ca am neputinte si ma ajuta sa mi le port.
Pentru ca atunci cand aud vocea parintelui la Biserica ma simt acasa, o senzatie de nedescris de pace deplina.
Pentru ca ma iubeste...ma binecuvinteaza, ma intareste intru rabdare imi daruieste putere sa nadajduiesc, sa cred si sa iubesc.
Ar mai fi mii de motive, dar va las si pe voi sa spuneti de ce iubiti ortodoxia. Da, voi, cei ca mine, cei ce va impartasiti din acelasi Sfant Potir cu acelasi Trup si cu acelasi Sange. Fratii si surorile mele ortodoxe, voi.
Cu drag ma rog sa fiti binecuvantati acum si in vecii vecilor. Amin

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Persoane interesate