joi, 7 iulie 2011

Pe cat te tulburi, pe atata te intuneci

     Cea mai mare virtute in viata de obste: a nu te birui de tulburare. Cine se biruieste de tulburare, pierde.
     Pe cat vorbesti de bine, blagoslovesti pe cineva, pe atat te luminezi; pe cat ma tulbur, pe atata ma intunec...
    A venit cineva si m-o intrebat: "Cati ani ai? " I-am spus ca am trecut de saptezeci de ani. El mi-a zis ca "Esti un om mort intre cei vii". Mi-a aratat sa-mi dau interesul sa n-am treaba cu cei vii, ci sa am treaba numai cu cei morti. Acestia morti ma pot ajuta; acestia vii zic ca nu mori acum, mori mai incolo... Cei morti zic: "Ce sunt eu, vei fi si tu." Daca el este mort, intr-o zi am sa fiu si eu mort; adica trupul, nu cu sufletul.
   Cand vine tulburarea, si-mi vine in gand sa-l ocarasc pe fratele meu, eu sa-i spun gandului: "Am sa-i spun, dar nu acum, nu azi. Am sa-i spun maine."
   Cand am pace, trebuie sa ma smeresc mult... si rugaciune; iar cand vad ca vine duhul deznadejdii ii spun asa:  "Hristos a venit in lume pentru cei pacatosi".


Parintele Proclu Nicau- Lupta pentru smerenie si pocainta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Persoane interesate